27 May, 2008

yang datang dan yang pergi...


_DSC5858, originally uploaded by whitecokelat.

sekarang nih umah gua penuh... menerima tetamu ke-4 tahun nih.. tapi nih dah kire tetamuss la sebab byk giler org nyer... adik org rumah aku 3 org.. sepupu die sorang dan jugak mak cik diorg sorang... ade 5 org campur kitaorg 3 beranak ade 8 org semuanyer... nih kena carik umah besa skit nih baru cukup semua org... kekekekekkekekekek.... nampaknyer minggu nih dgn minggu depan byk tempat yg hendak dituju... yg sudah byk kali pegi pun akan pegi lagik.. tidak kurang jugak laa yg tak penah pegi.. nampaknyer penuh laa cite cite 2-3 hari lepas nih..... itu laa cite yg datang...

manakala cite yg pegi plak... 3 hari lepas uwan.. ataupun nenek sebelah ayah gua a.k.a mak ayah gua telah pun kembali ke rahmatullah... gua terima berita tesebut setelah mendapat pesanan khidmat ringkas dari mak gua dlm pkl 11 pagi.. di mase gua sedang tekulat kulat masih lagik mamai baru bgn tido.... dan gua tak buat aper aper pun selepas tuh.. gua sendiri sampai sekarang tatau apsal.... mungkin sbb gua sendiri pun tak berapa rapat dgn arwah uwan gua.. bebanding dgn arwah atuk gua... time arwah atuk pergi .. gua kat sekolah.... takde sape pun bagitau plak tuh (tapi time tuh handphone nih sesuatu yg asing kat dunia) .. dah beminggu minggu lepas gua balik becuti sekolah baru ade org nak bagitau.... tapi ini pun mungkin salah gua sbb jarang tepon time tuh...

aper pun sesama laa kite sedekah kan al-fatihah kepada yg sudah pergi... dan kepada yg datang dan yg masih besama.. jgn jgn laa kite lupakan... byk benda kat dunia nih yg kite take for granted.... samada ngan keluarga ataupun ngan kengkawan... jadik dalam pada ada masa dan ketika ini.. kalo ade sesape yg gua tesalah buat tuh gua mintak maap sesgt.. dan kepada sesapa yg memberikan petolongan biler perlu pada gua yg selalu gua amik kesempatan.. gua ucap terima kaseh bebyk... lu org tau sape lu org.. the best ppl in the world.. the best fren anyone could have... igt kawan ketawa semua org ade.. tapi kawan menangis kire dgn jari tgn pun masih byk lebihnyer... huhuhu haru haru..... aper pun setiap kali berita duka sebegini menyebabkan gua lebih menghargai menda menda yg dekat dgn gua.... hence the photo... dan jugak menda menda yg jauh dgn gua.. hence the non-photo-and-the-thank-you-entry.... idup kena terus..?? lameeeeeeee (jd style...)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

takziah kenit...

ni aku tlg la kasik hit count visitor blog up satu...huhuhuhu

1:34 AM  

Post a Comment

<< Home