12 May, 2008

camina.. no corras..

ooo yer... nampaknyer usaha gua utk mempertahankan "hit" blog gua tidak dapat menjadik kenyataan.. sudah tebukti laa yg org rumah gua mempunyai lagik ramai pembaca daripada blog gua nih.. ciss.. juga menunjukkan secara tak langsung yg die lagik byk kawan dari gua.... hmmm??? betul ker tuh.. ker korang pegi klik blog die bebyk kali dalam sehari nih sajer nak bagi blog gua kalah... hmm... aper pun yg pastinyer kedudukan gua bukan lagik tegugat tapi sudah pun dikalahkan... cisss... walaupun gua dah buat kuiz janji dpt adiah... pastuh dah buat entry pendek janji gua update supaya org tetap membaca... tapi itu semua masih tidak cukup... takper laa nak buat camner... aper pun disebabkan gua sudah kecewa terus malas nak update minggu lepas.... antara alasan lain laa tuh... tapi alasan utama adalah kerana dgn tidak semena mena... En. ayuz (member gua sejak di bangku sekolah lagik) telah sudi utk betandang ke teratak kitaorg yg tak seberapa nih.. menambah bilangan tetamu kitaorg sejak tahun 2008 nih kepada 3 org.. hehehehehehehehehe...

gua pun tak pecaya yg ayuz akan sampai ke uk.. sbb nak sampai nih bukan laa senang senang.. lagik lagik kalo kite keja gomen ajer.. bahkan gua walaupun keja bukan gomen dulu tak mampu nak datang melawat org rumah gua yg ketika tuh awek di uk semasa die belaja.. bukan aper nature gua yg sedikit kedekut biler nak keluar duit nak bejalan nih mmg tidak dpt dinafikan... time tuh gua pike kalo gua kumpul 4-5 ribu baik gua simpan buat kawen.. tapi dikala ini dgn 3 ribu pun dah bole sampai sini... dan sedikit mase lagik dgn bantuan air asia X mungkin 1500 ajer tambangnyer utk sampai ke sini.. ish ish ish.. aper pun member gua yg sorang nih sgt bijak ... daripada bebuta datang sebaliknyer die ade tujuan utama utk menghadiri satu kursus pendek utk meningkatkan kemahiran dan kepakaran menjadi seorang vet... jadik kill 2 birds with one stone laa tuh... hehehehhe.. sepanjang tahun nih gua rase semua tetamu kitaorg semuanyer datang sbb urusan keja... haris keja.... ernie keja.. dan time nih ayuz pun keja.. walaupun sebenanyer jauh di sudut hati ... kitaorg pun tau aperkah tujuan yg sebena... bak kata pepatah yg menjadik azimat kitaorg sejak zaman sgpore lagik.. YOU MUST BE CRAZY... hehehehehehehe

hari jumaat tuh ayuz sampai.. gua dan si anja aaqilah pun amik kat stesen ketapi... die lepak bristol utk kursus die... lebih kurang 1 jam 30 minit dari umah gua laa.... lepas tuh gua bawak semayang jumaat dan kedian terus pegi amik keta... weekend nih mmg plan utama adalah utk pergi bejalan ker factory outlet... tapi masalahnyer timing agak kurang sesuai jugak ... time nih tak berapa byk tempat ader jualan mura.. lebih lebih lagik kerana minggu lepas sudah ader jualan mura.. kire bak kata ayuz.. kalo takde dpt tgk pun jadik laa... kakakakakakakaak.... disebabkan masa agak terhad.. jadik petang tuh jugak kitaorg begerak ker portsmouth... dan seperti yg telah gua duga.. bukan setakat harga tidak memberansangkan.. tapi barang pun tak berapa baekk.. rase tak seronot plak gua... tapi nasib baik gua sudah kasik warning awal awal pasal hal nih... nak buat camner.. kalo ade sesape nak datang 3 minggu lagik bole laa bebelanja sakan... tapi kalo 1-2 minggu nih mungkin keadaan mendung beginih sahaja... tapi disebalik kekecewaan tuh, gua rase bagus jugak sbb secara tak langsung ayuz pun dpt jimatkan duit die utk tujuan utama die ke sini.. utk pegi ke kedai kilang camper yg hanyer ade satu ajer kat UK nih... heheheheheheh....kalo kat malaysia nak beli mahal sgt (gua pun baru tau dah bukak kedai baru kat garden-- midvalley.. sbb sebelum nih gua igt takde.. jadik cool laa.. cittt) jadik kena laa turun sini jejauh... bagus jugak tak belanja kat portsmouth nih sbb kalo belanja budget ciput.. musti aper pun tak tinggal utk besok... hehehehhe

besoknyer kitaorg pun begerak ker bicester village... gua pun tak pepasal rase excited jugak laa.. gua harap prestasi hambar semalam tidak menular plak sampai ke hari nih... selalunyer kalo kitaorg betiga gua rase kurang ghairah skit.... tapi kali nih dgn adenyer org yg sekepala dgn gua... ish ish ish.. bole kata org rumah gua tak abis abis buat muka kat dalam kedai camper.. kekekekekekekkeke.... nasib baik jugak laa prestasi hambar semalam tidak beterusan hari nih... bole kata agak hangat jugak laaa... walaupun kitaorg dah bekali kali sampai sini... tapi hari nih harga barang agak memberansangkan.. nak kata mura giler tuh tak jugak laa.. tapi ader jugak laa yg temurah yg kitorg penah jumpa... kalo macam nih baru laa rase bebaloi gua rase.. maklum laa tiket kapal tebang bukan mura mura.. kalo semua tempat hambar bukan setakat ayuz.. gua sendiri pun rase sedih kot... dgn tak pepasal kitaorg lepak dari pkl 10 - 4 ptg kat situh... pastuh gua rase 2/3 mase habis mencuba semua fesyen kasut yg ader diletakkan kat meja... ish ish ish.. lepas dah puas hati keluar tgk tempat tempat lain.. tapi hati yg diigtkan dah puas tuh rupanyer perasaan palsu ajer.. kitaorg masuk balik dan kemudian keluar lagik dgn hati yg puas... puas ker tidak tuh hanyer akan ditentukan di akhir post ini nanti..... tgk laa camner yer..... selepas itu kitaorg pun begerak sekejap ker swindon outlet.... tempat tempat biaser laa nih kirenyer.... tapi seperti portsmouth.. keadaan di swindon nih hambar jugak laa.. tapi sebenanyer itu tidak menjadi hal.. sebab ayuz pun dah abis belanja segala budget yg ader.. temasuk yg simpanan punyer... gua sendiri yg tak beduit nih pun dah semakin tak beduit... cumer org rumah gua ajer cool.... kekekekekekekekekke...

kitaorg balik dlm pkl 7 malam... man man ajer sbb factory outlet pun tutup time tuh.. kakakakakkkakaka.... tapi takde buat aper pun kat swindon.. bejalan ajer samer macam kat portsmouth semalam... kire all the damage kitaorg dah buat kat bicester tadik.. kitaorg dan ayuz in particular laa... tapi kalo tgk balik gua rase kitaorg dan bukan ayuz sorang ajer.... balik tuh sesampai umah gua igt semua org pengsan kepenatan... yg bagusnyer si anja aaqilah yg selama nih gangsta tido time ganas pun tepakse surrender tido awal cam org lain... secara tak langsung lagik.. weekend ayuz turun nih telah bejaya membetulkan waktu tido anak gua yg sudah bebulan bulan tak betul.. kekekekkekekekekekeke... jadik besok paginyer .. utk melengkapkan lawatan ker outlet ayuz kitaorg pun begerak ke satu lagik factory outlet iaitu di ashford kent... ini paling jauh laa bebanding 3 yg kitaorg pegi semalam dan kelmarin.... (nanti kejap by the time aku publish nih semalam semalam dan semalam kelmarin laa).... drama jugak nak sampai tuh sbb gua igt keta kecik yg kitaorg dpt minggu nih macam tak cukup minyak ajer nak sampai... tapi rupenyer disebabkan keta tuh kecik ajer.. jadik sampai jugak laa takde hal... bole kata walaupun jauh kitaorg bejalan tapi bole tahan byk jugak minyak kitaorg jimatkan sbb pakai keta kecik... minyak pun naik kat sini.. relak relak... jadik sama macam kat malaysia kalo nak jimat kena laa pakai keta kecik... kekekekekekekekekeke

petang tuh pun ayzu kena gerak awal.... malas nak balik malam malam die ckp.... btul jugak tuh.. lagik lagik die nak bawak balik skit punyer banyak kotak.. kekekekkeekekkekee.... sbb ashford tuh pun mendung ajer .. nampaknyer dlm 4 outlet satu ajer yg panas terik... walaupun cuaca mmg panas terik sekarang nih... kitaorg pun gerak dlm pkl 3 camtuh.. terus begerak anta ayuz ke stesen ketapi utk die balik ker bristol... aper pun bagus weekend nih cuaca panas terik... menyerikan lagik trip kitaorg laa.. walaupun dah dekat 3 minggu panas nih... rase macam nak beli kipas pun ader jugak... tahun nih elok plak cuaca winternyer.. mungkin pasal time patut panas itu hari die dah bantai salji.. jadik dah abis cuaca sejuk keluar... kekekekekekekeke.... aper pun.. walaupun satu ajer outlet yg ader jualan mura dalam byk byk kitaorg pegi... tapi yg satu tuh laa yg penting.. dan mmg untung badan laa disebabkan yg satu tuh laa yg mmg menjadi target utama kitaorg.... dan apabila sudah menjadi target... ini laa hasilnyer.. jeng jeng jeng.......


final tally, gua dapat 4 pasang.... ayuz dpt 5 pasang.... org rumah gua dapat 1 pasang.. dan jin..? (camner plak jin ade dlm citer nih) dpt 1 pasang.. kekekekkekekekeke.... nampaknyer semua org yg giler kasut dapat laa sedikit ubat... senang hati kitaorg tgk ayuz gumbira apertah lagik sbb bukan mura mura nak datang sini.... takde laa pulang jgn tgn kosong.... kalo ade org yg keliru dan tak kenal kitaorg nih... jgn salah paham.. kitaorg tidak laa kaya.. tetapi kitaorg benasib baik kerana harga barang barang yg mahal kalo kena gaya dan tempatnyer... menjadi bukan setakat bepatutan... tetapi ader jugak yg sampai ke level ish ish ish.... giler giler... tapi utk org org normal mungkin 1-2 pasang dah cukup... tapi utk penggila penggila sepatu.... yg penuh dgn passion... biler memikirkan peluang peluang begini tidak datang selalu.... mungkin 3-4-5...... pun belum tentu cukup lagik... kakakakakakakakkakakakkakakaka..... akhirnyer sekali lagik konsep ALANG ALANG dan U MUST BE CRAZY mendapat tempelak yg sepatutnyer.... dekat muka siapa... hanyer empunyer badan yg tau... kakakakakkakkaa... betul tak awak....?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

satu weekend yg sungguh dramatik! akakkakakkakaka
terima kasih bebanyak kepada tuan dan puan rumah (dan princess kecik) kerana sudi melayan aku di sana.
ingat, next year it's gonna be "i'm crazy" hahahhaha ke next weekend?
tp kena kumpul funds la dulu utk org2 gomen ni hehehe
kem salam kat aqillah (sorry kalau salah eja)
had a great weekend, terima kasih skali lagi!
"corras..no camina.."

3:58 PM  

Post a Comment

<< Home