16 July, 2009

you must always have plan "C"

besok, jam 900 pagi adalah hari konvokasi utk meraikan kejayaan gua abis belaja.. tapi malangnyer jam 900 pagi besok gua rase gua musti tgh tido ngan aaqilah kat atas sofa ... tak sedar akan hal hal yg belaku disekeliling kitaorg.. semuanyer sbb gua lambat 2 hari dari tarikh tutup utk hantar semua menda kalau nak konvo tahun nih... biler terigt super gua gerenti yg semuanyer akan selesai dlm bulan 5 rase cam nak sekeh kepla die pun ader jugak... tapi benda dah lepas buat aper nak dikenang kenang lagik.. nak igt igt pun tak guna jugak sbb gerenti supervisor gua bulan 2 dulu tuh.. walaupun mase bulan 3 ble buat aper aper lagik.. walaupun bulan 4 bole buat aper aper lagik... tapi dah bulan 5 tak dapek nak buat aper laa kan... dan itu laa yg tejadik... kekekekekke... nampaknyer salah satu tujuan kitaorg tak balik balik lagik nih sudah tak dpt dicapai.... memula igt tanak balik sbb nak tunggu konvo... konvo dah pun tiber tapi yg lawaknyer gua tak pegi pun konvo.... dari awal minggu rase ade byk bitter sbb gua tak dpt pegi.. igt nak pegi becuti besok tapi sbb duit agak ketat dan tak ble dibuang buang sebegitu sajer.. jadik tak jadik laaa nak pegi membawa diri.... tido ajer laa lagik elok kot.. jimat belanja.. lagipun penat bejalan dgn si anja nih bedua... dah beso beso pun nak kukung... pateh bahu.. skit skit ble laa.. tapi kalo satu hari gua kena kukung aduihhhh patah pinggang gueee....

aper pun skang tinggal plan carik keja ajer yg tatau aper keputusannyer... dlm 1-2 bulan lagik mungkin dah ade penyudahnyer... mungkinkah kitaorg 0-2... ermmmm nampaknyer petanda petanda awal nih mcm gituh ajer... sbb so far gua 2 - 35 rasenyer sekarang nih.. maknenyer percentage gua lebih kurang 0.05% aduihhhhhh...... minggu lepas ade jugak 20 keja gua apply.. maknenyer mungkin ble laa dapat 1 interview daripada 20... gua pun tatau apsal susah sgt... kalo dulu gua takde "DR" kat depan nama lagik.. kite tgk plak dlm 20 nih aper yg tejadik.... kalo betul laa dpt phd tuh ade maknenyer.. kalo takde maknenyer tak dpt laa nak kata aper lagik gamaknyer... maknenyer mutu kajian yg gua buat nih tak cukup bagus lagik... jadik biler pike pike hal cam tuh.. aper kah kite patut buat... yer kite patut ader plan C.... plan C nih dah lama dah gua pike pike dan diskus dgn org rumah gua tapi tak sure lagik nak launch ker tidak... kalo mintak keja postdoc dgn satu pangkat doctor tak dapat... gua akan apply postdoc dgn DUA pangkat doktor... tapi sblm buat benda tuh kena dapatkan satu lagik pangkat doktor... kekekekekekekekekekek...

itu laa plan C... plan C gua duduk sini lagik 3-4 tahun utk buat satu lagik phd.. ble jadik org org yg begelar DR. DR. ekekekekekeke mcm sheldon cooper.. baru laa sebenanyer sebenanyer... walaupun masih di peringkat perancangan sbb nak buat benda nih kena make sure ade org nak kasik scholarship utk 3 tahun lagik... tapi ader mungkin dlm bulan 8 kalo abuk pun tadak mungkin ini laa jalan gua... dlm usia gua yg baru 29 tahun nih.. masih awal lagik utk berenti belaja.. bahkan kite tak sepatutnyer berenti belaja sampai bebiler.. jadik mungkin agaknyer pas dpt 2 phd baru laa ader org nak amik gua jadik researcher agaknyer... kekekekekekkeekkekekekeke... betambah skit objektifnyer... giler ker tak giler tuh takde laa.. gua rase baru laa bebakat.. setakat satu phd gua rase belambak org ader kat malaysia.. tapi kalo ader 2 phd mungkin kurang skit.. kalo persoalan yg sama timbul dalam 4 tahun lagik.. mungkin gua amik satu lagik plak.... kasik tiga baru puas hati semua org... nanti kejap.. puas hati.. gua laa sebenanyer.. kekekekkekekekekek... kalo peranggan memula tuh lebih bitterness.. tapi plan C nih sedang dipertimbangkan dgn serius... persoalannyer sanggup tak sanggup ajer... kalo mike ble menang 6 championships , 3 sblm besara.. 3 selepas besara... kalo roger ble menang 15 majors.... kalo tiger ble menang 14 majors... aper sgt laa kalo gua ade 2 phd.. bak kata org.. just do it... hhehehehehehehehehheheh

2 Comments:

Blogger Zan said...

Objektif mesti jelas.

8:56 PM  
Blogger Titi Wangsa said...

you know i can't resist this bait.
so here goes.
yes, plan C, i use to have plan C, then C++ came, so it was plan C++,
now its plan Java.
ok dr sheldon cooper, don't learn swimming from the internet and flap your arms around on the floor.

5:58 PM  

Post a Comment

<< Home