29 July, 2008

tour de paris 08: cinq


_DSC8040, originally uploaded by whitecokelat.

ermmm ... sebenanyer keluar ajer chatalet... skit punyer besa tempat tuh pening kepla nak carik kfc..... tadik kitaorg punyer informer ckp naik naik ajer keluar metro belambak tempat nak makan.. tapi kitaorg naik naik rase seperti takde laa belambak pun... tapi itu biaser laa kita ckp dgn org local mmg camtuh sbb diorg dah tau dah tempat mane nak dituju.. manakala kitaorg masih lagik rase tepingga pingga sbb tekejut dgn kebesaran banda paris nih... aper pun lepas kitaorg ikut semut dan masuk kedai BATA kat paris.. yer kengkawan.. kedai BATA gua tak tipu skit pun.. cross jalan lebih lebih kurang... dari jauh menggunakan skill penglihatan ala ala helang org rumah gua pun nampak satu kedai bumbung merah die tulis kat sini jual ayam bole makan... kekekekekekkekekekeke... setelah 8 bulan tak makan ayam KFC maka dapat jugak laaa gua mentekedarah ayam kfc... kkekekekekekke.. dgn burger zinger tower lagik ... yg gua rase takde jual kat malaysia nih... meleleh air liur biler terigt balik sekarang nih...

aper pun lepas tuh kitaorg pegi beli barang barang cenderahati skit kat depan kedai kfc tuh... seperti biaser kitaorg tanak mengulangi kesilapan pegi roma itu hari kedekut sgt nak angkat cenderahati rase cam kena pegi lagik sekali plak.. bukan aper nak datang nih bukan selalu.. bole kata sekali saje seumur idup.. ini bukan buat umrah pegi banyak kali banyak manfaatnyer... atau pegi haji.. ini pegi paris tgk batu bata... seboleh bolehnyer tanak laa pegi selalu sbb bukan byk duit kan... jadik kalo dah sampai tuh bawak balik laa segala kenangan yg bole.. kekekekkek.... lepas beli beli magnet nak bubuh kat fridge kitaorg pun begerak ker bastille.... bastille nih tempat diorg ade tugu memperingati french revolution yg jadik dulu dulu... kitaorg pun jalan ajer kaki ke belakang menuju stesen metro yg tedekat.. tapi sajer laa pusing blah belakang ikut jalan forum des hellas.... kat sini ade satu tempat kompleks membeli belah yg bole tahan menarik.. byk barang barang unik.. tapi kitaorg seda nih pun besoknyer.. hari nih kitaorg lalu atas ajer...


_DSC8038, originally uploaded by whitecokelat.

ader satu dome bulat ngan cathedral yg kitaorg pun tatau aper benda ntah nih... tapi ramai sungguh org lepaks mmg happening lagik lagik panas cam nih... oo yer kitaorg pun tatau apsal kat paris nih skit punyer panas terik.. tapi bagus laa panas panas terik camnih nak bejalan pun sedap kan... belambak org lepaks kat area nih.. cumer setiap kali kite org lalu tempat awam cam ginih baunyer ade skit hancing.. susah nak dpt jamban awam agaknyer.. dah laa jamban awam die kena baya plak tuh.. kekekekekekekek... kitaorg jalan laa skit sbb dah tade tempat nak dituju sgt pun.. jadik sajer ajer laa jalan jalan bandar paris nih... gua igt kat ceruk mane pun die nampak cam gah dan hebat jugak... lebih kurang mase kitaorg pegi rome jugak itu hari.. cumer ini 2 kali ganda lagik besa pun yer jugak.. aper pun kitaorg pun amik laa ketapi ker bastille....

sampai bastille ader opera house yg time tuh tgk tunjuk ballet of new york punyer show... pastuh kat depan opera house yg besa nih ade laa tugu peringatan revolusi diorg... ader jugak menda menarik kat area sungai tapi kat sini fatigue dan keletihan sudah mula dirasai... nampaknyer hari pun sudah petang btul... bebanding semalam dah dekat 6 lebih.. kitaorg igt tiber laa mase utk pulang sbb dari pagi tadik keluar pegi outlet... dah luper ker..??? jadik sudah seharian jugak laa keluar bejalan nih.. sblm berangkat balik ker apartment kitaorg pun pegi laa ke destinasi terakhir iaitu ker hard rock cafe paris... seperti biaser utk menambah koleksi baju tempat tempat yg ade hard rock.. kekekekkekekkeke... sebenanyer biler tgk harga tshirt tshirt cenderahati lain yg lebih kurang ajer harga tshirt hard rock nih maka sedikit sebyk rase bebaloi laa jugak.. kekekekekeke.... tidak ketinggalan kitaorg pun angkat satu cawan cenderahati...

disebabkan sudah sedikit punyer malas nak pegi turun naik stesen .. maka takde laa beli bekal nak buat makan malam tuh... kitaorg pun decide nak balik ajer terus pastuh gua keluar laa carik makan kat area tempat tinggal kitaorg... hehehehhehehee.... nak naik tren balik umah sekarang nih pun pendek skit takde laa macam semalam.. maklum laa dah terer... kekekekek.. mcm semalam kitaorg salah tren sampai ade satu brother (sbb die black pastuh gua pun black jadik brotherhood laa) tolong kitaorg besungguh jugak laa sbb die pun tak pandai ckp english.. siap tunjuk tempat turun utk tuka tren lagik mase tren berenti... kekekekekkekeekkekeke.... aper pun lepas sampai kat umah gua pun gerak laa seorg diri mencari makanan kalo ade utk malam tuh... jauh jugak gua jalan kaki ade dekat sejam dari apartment kitaog... biler gua tenampak sign carrefour yg tunjuk naik atas dgn 3.5 (aper jadah tah unit nyer) gua igt dah dekat giler.. tapi lagik gua jalan lagik gua jalan semakin menyeramkan kawasan yg gua masuk.... tapi akhirnyer jumpa jugak ade satu kedai... masuk kedai tuh beli laa roti.. roti perancis yg istimewa semua dah abis die ckp.. tinggal roti buku ajer.. kekekekekekke.. gua igt nak angkat jem sekali tapi tgk harga jem tekejut berut gua.. mahal plak tuh.. jadik gua pun jalan kaki sejam balik besama sebuku roti tadik.. kekekekekk... skit punyer jauh.. baru laa tau unit sebelah signboard carrefour tadik skit pun tak bole pakai..

malam tuh gua tak pepasal layan dokumentari pasal bob dylan.. nasib baik dalam english... lama jugak citer tuh sampai ke tengah malam gua tak tido lagik.. manakala org lain seperti biaser pengsan.. kire trip nih dah 2 hari cam nih.. jalan kaki cam org giler.. pastuh biler sampai umah semua org pengsan... kekekekekkeke.. gua cumer rase excited ajer nak layan citer citer org perancis nih.. lepas abis dokumentari gua tgk lagik cite cite perancis sampai laa pkl 3 pagi camtuh baru gua rase nak lelapkan mata... sebenanyer balik jalan kaki beli roti tuh gua dah tido sekejap sbb tuh lepas kena kejut rase susah betul laa nak tido balik.. ermm tinggal lagik sehari ajer kat bumi paris nih nampaknyer.... hmmmmmm


_DSC8092, originally uploaded by whitecokelat.

4 Comments:

Blogger simplynk said...

fUYoo...
updates in 3 days in the row.. x sempat baca lg. Br tgk gambo2x je
;)

6:25 PM  
Blogger Zan said...

Seronok betul, satu hari nanti aku akan sampai jugak ke ..... ke mekah cukup lah kot, mana ada duit gi london ngan paris, mahal tu, gilos.

4:07 AM  
Blogger kenit said...

btul bang.. buat yg wajib.. ader lagik buat yg sunat.... kalo ader lebih lagik... baru buat yg tak patut.. kekekekkekekeke

5:30 AM  
Blogger princessGarnet said...

trip kengkawan buat umrah lak,ade berani hehe

11:02 AM  

Post a Comment

<< Home