07 March, 2005

monyet bebulu merah...

i dont know about u.. bout normally ader satu, dua or even tiga (or even more) menda kat dunia nih yg buat kite rase inspire nak buat sumthing.. sumthing yg normally kite pun tak pike nak buat.. it depends kepada situation lu laa.. ader org tak penah nak usha pompuan in public.. tapi sebab ader sumthin dah inspire die .. die pun pegi belasah usha semua pompuan yg die nampak in public.. (ok.. gua tak maksudkan sesaper yer..) depend pada org.. so camner ngan gua.. soalan nih ader dua bahagian.. satu bahagian : apekah yg buat anda rase semua menda possible nak dibuat?.. dan bahagian B: ape yg anda buat selepas itu?... kakakaka....

well.. baik gua terus terang.. byk org akan rase inspired lepas tgk sumthin.. atau baca sumthin.. well.. utk gua pun tidak ade pengecualian.. gua tgk dan gua baca.. standard aa.. abih tuh buat aper korang ader mata.. tapi bukan daripada aper yg gua dgr.. tatau.. gua selalu tak pecaya dgn aper yg org cakap.. unless gua tgk sendiri.. tgk.. lihat dan baca.. lawan dengan cakap dan dengar.. ok.. tapi whenever gua rase down atau gua rase gua-againts-the-world punyer time.. gua selalu turn to slam dunk utk dapatkan inspirasi.. yer sedara sedari.. sakuragi hanamichi walaupun pada asasnyer hanyer karakter sebuah komik.. tapi kalo korang lepas baca slam dunk dan masih lagik tidak teransang utk melakukan sesuatu.. gua rase lu org mmg dah tak menghargai the human spirit... maknenyer life sumhow dah manhandle lu org teruk sgt sampai lu rase mcm takder menda dah nak keja.. baik idup gitu gituh ajer.. so penat laa ader org cam takahiko inoue nih cuber serapkan semangat kemanusian sejagat dlm idup korang.. penat usaha die.. better korang tgk olympic.. atau paralimpik utk jin.. kakkakakaka.....

apsal sakuragi.. sebab die fall in luv with the game.. n die keja keras.. where wit all (gua tak sure betul ker tuh) macam mike bai.. in fact walaupun gua rase mmg takahiko ceduk bulat bulat cite kehebatan mike utk diserapkan dlm komik die.. gua ttp rase satu percubaan yg bagus.. kerana? kerana die buat dlm environment org jepun.. maknenyer kalo ader org jepun yg nak jadik mcm tuh pasti takder masalah.. pasti tade masalah.. gua baca buku nih ulang ulang kali.. lagipun die kelaka.. bole dikatakan hampir semua line nyer gua sudah hafal.. tapi gua tetap tak jemu jemu.. .apsal.. sebab lepas abis gua baca 31 volume.. gua ade semangat bekobar kobar utk buat menda yg gua nak buat.. gua rase giler babi besemangat.. coz in the end.. sama cam slam dunk.. die lebih kurang berapa kuat lu sanggup usaha utk dapatkan menda tuh.. itu ajer... spt peraturan pertama pertahanan pasukan shohoku.. bukan teknik tapi semangat....

if u r readin this board of graduate studies.. gua tujukan jawapan bahagian B nih kepada korang... gua tau tak byk org apply nak masuk universiti lu utk direct go for PhD.. gua tau lu org kena layan applications yg datang from all over the world.. gua tau lu org kena keep standard utk kemasukan.. gua tau lu org tak bole biarkan sesaper ajer masuk.. gua tau ader procedures yg kite semua kena ikut.. i am well aware off that.. tapi hear me out.. gua bagi lu reason-reason apsal lu org kena readykan satu spot utk gua kat situ.. bukan everyday lu bole nampak bakat (yer.. bakat) yg dpt mengatasi yasawa... bukan everyday lu org bole dpt budak yg sanggup lontar 20000 bola dalam mase seminggu... bukan everyday lu org bole dpt budak yg sanggup pertaruhkan segala galanyer utk dptkan kemenangan... bukan everyday lu org bole dpt budak yg bole dgr arahan dan execute it sebaik dan sebest yg die bole... bukan everyday lu org bole dpt budak yg betul betul in luv utk buat sumthin....

spt sakuragi hanamichi : "BAPA.. AKHIRNYER AKU DPT LAKUKAN.. AKHIRNYER AKU MEMPUNYAI PEGANGAN YG KUAT"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home