19 May, 2010

back to basics.....

i have to say something... sebagai org yg penah baya cukai pendapatan 2 tahun... pastuh tak baya 4 tahun sbb takde gaji jadik takde cukai... tapi yg paling penting sebagai rakyat yg dipakse-duduk-kat-malaysia-padahal-nak-keja-kat-tempat-lain ... dan yg paling penting sebagai org yg tak pegi pun baya 53 ringgit tiket utk masuk stadium putra sbb nanti sesak ramai sgt org ... gua tetap jugak nak cakap something tentang aper yg jadik semasa kejohanan piala thomas 2010.... sbb gua tatau apsal takde sape nak cakap aper aper biler team malaysia cocked up dkt kampung sendiri sebaik sahaja kalah dgn team china.... gua igtkan besok paginyer semua org nak pegi hentam team malaysia tapi sebaliknyer semuanyer mengaku kalah sbb team china kuat sgt..... mcm nih ker malaysia boleh ???? kakakakakakakakakakakak.... org ckp gua jgn ckp mcm org tak main badminton sbb gua mmg main badminton sejak darjah 1 lagik... dan menjadik separa pro dari darjah 3 sampai lah tgkt 5 lagik.... jadik gua paham bile masenyer lu pegi petandingan daerah jumpa dgn adik kepada jaguh badminton negara pastuh kena kitai 15-0 15-0.... ok gua paham perasaan menjadi underdog dan kena lawan org terer... jadik nak ckp gua ckp takde perspektif dan takde angle nih agak tak kena.....

persoalan utamanyer kenaper plak gua nak marah kalo gua sendiri tau yg team cina terrer nak mampus ??? ok senang ajer nak jawap soalan tuh.... kite lupakan dulu daya juang yg memalukan yg diorg pertontonkan malam lawan china tuh dulu laa.. bak kata org kalo team bola malaysia lawan brazil, spain, england, argentina, ivory coast, france, ... (bole bubuh semua 200++) negara lain lagik kat sini, semua org dah tau outcome die yg malaysia gerenti kena kitai.. cumer nak tau berapa byk kena kitai ajer laa kan... tapi ini bukan bola... mahupun sepak takraw... kakakkakakkkka.... ini adalah badminton .... sukan yg dimainkan oleh org putih semasa diorg datang malaysia dan seperti sukan sukan lain yg diorg cipta... diorg jadik tak terer main badminton... gua palik jugak apsal malaysia tak pandai main tennis... tapi itu mungkin lain punyer kaum kot.... aper pun kalau dalam badminton aper aper bole jadik.... kalau dalam bola pun ... cumer sbb bola 11 org yg main jadik susah skit kekadang nak jadik aper aper.. sebab kite kena sepakat membawa berkat.. tapi main badminton nih paling ramai pun 2 org ajer.... jadik skit lagik nak sama macam main golf... cuma main golf lu dgn bola plak... tapi itu citer lagik lain laa....

ok bebalik kepada persoalan pokok kena patut marah.... kite semua mmg patut mara sbb kite kalah dgn jepun.... itu laa sebab utamanyer... itu yg gua marah... sbb kite tak patut kalah dgn jepun... sbb kalo kite tak kalah dgn jepun kite akan jumpa indonesia... dan biler jumpa indonesia kite akan menang 3-2.. bawak momentum tuh ker pelawanan akhir dan dgn stadium yg macam nak pecah hari tuh.... sape tau aper akan tejadik... yg pastinyer LCW dah abis panas sbb sebelum tuh die lawan taufik... jadik takde laa die tekejut beruk lawan LD sbb belaku kenaikan mendadak org org yg die lawan daripada tak terer kepada bapak terer..... sbb die dah lawan org yg dulu terer tapi skang dah kurang terer skit.... btul die lawan PG, tapi PG dah tua bai.... tapi kalo PG tuh tua dlm team malaysia masih bole pakai lagik bebanding dua org single players malaysia..... kekekekkekekekekekkeke.... lain citer laa tuh sbb kalo taufik dapat kewargenegaraan malaysia mcm yg diura-urakan 3-4 tahun lepas.. masalah sape nak main second single tuh dah tak jadik issue dah gua rase.... kekekekekekkekekekekekkekekekeekkekk...

adakah dgn mng dgn jepun kite akan mng dgn china sbb kite mng dgn indonesia ???? ok gua takde kata mcm tuh.... malaysia macam mane pun tetap akan kalah jugak dgn china.... melainkan kite main keji dan tak bermaruah dgn meletakkan pemain tak terer lawan pemain terer dan vice versa.... kalo buat mcm tuh nampak sgt kite tembolok plak... tapi kalo dah pg final gua rase buat pun takper sbb itu ajer strategi nak memang dgn china.... tapi itu citer lain jugak.. citernyer dalam suasana final + stadium nak pecah aper aper bole jadik gua ckp kan.... semi final + stadium nak pecah kurang skit.... tgk ajer laa team badminton korea yg menang dgn china... diorg lagik laa tak terer kalo nak dibanding kan team lelaki malaysia kalo pg final..... 1st single korea tuh no.17 dunia pun bole makan no.1 dunia.... haaa... gua ckp teori final + stadium nak pecah dan ketaksuban bole mcm mcm jadik bai..... tgk LD masa olympik final... walaupun die menang dgn LCW jugak time tuh.. tapi nampak die gemuruh skit.. sbb stage besar bai.. tp sbb time tuh olympic kat beijing jadik itu yg menyebabkan die dpt settle down... skang bayangkan stage yg sama tapi kali nih ade penyokong malaysia..... gua ckp lu, WCH pun bole kalahakan LD siap siap hari... kalo itu nampak mustahil kite bubuh hafiz aaa.... kakakakakakakakakkakakkakakakkkaak

jadik gua tulis panjang lebar nih sbb gua nk ckp lu org mmg patut bengang pun sbb diorg semua idup dgn duit malaysia.... kalo diorg main cam taik kite mmg patut maki... kalo org org kerajaan buat keja mcm taik mmg patut marah.... sbb gua dalam kerajaan gua pun rase mmg macam malas ajer nak keja dan sekiranyer korang ade jumpa gua di jalanan (e.g., kedai membeli belah semasa kerja atau tempat tempat riadah dan suka ria) gua mmg patut jugak dimaki sbb tidak menjalankan tanggungjawab gua..... iyer budak budak yg dalam team malaysia pun sama... diorg kalah... sape suruh diorg kalah sbb kite semua dah bagi semua menda yg diorg nak dibagi.... itu macam lu org bagi gua duit 1 juta suruh gua buat phd.. gua buat phd kan..... jadik tak perlu diboooo.... kalo tak dpt perlu lah dibooooo.... itu ajer... sbb kalo dpt pegi final gua rase lain cite... mungkin kite tetap akan kena belasah dgn durian sbb kite timun... tapi itu cite tak bole kompem sbb blum sampai final lagik.... dah sampai baru tau.... mungkin senin minggu lepas tak payah pg keja dah.... kakakakkkkkkakakkakkakakkak....

2 Comments:

Blogger Zan said...

lama jugak lu tak menulis ni

11:54 PM  
Blogger keylink said...

Pemikiran camni takleh pakai kat mesia bai, gua dah cuba. Buat penat je pikir haha

11:59 PM  

Post a Comment

<< Home