12 July, 2005

floor plan

its decision time gua rase... jarang jarang gua kena force utk buat decision nih.. selalunyer senang dan laju ajer gua nak buat sumthin.. tetapi ade jugak time yg kritikal yg kite kena hentam ajer nak buat.. sebagai contohnyer.. floor plan baru utk dept gua.. ader ker die tempatkan gua sorang sorang in an island.. camner island tuh.. biler semua org duduk ader kawan kecuali gua... elok elok ajer kiri kanan gua takde org... pelik?.. mungkin tidak..... gua pun dah lama bagi signs yg gua nak berenti.. mungkin this time die nak tgk sape chicken dulu kot.. mungkin ni lah salah satu strategi diorg ckp... diorg tanak carry player yg amik cap room byk sgt dgn huge salary tapi tak nak loyal.. well this is biz nes...

gua rase diorg pun dah bagi fair share.. so kalau sekarang diorg nak gua buat decision.. gua rase diorg pun entitled sebab diorg pun ade byk lagik benda nak handle... gua ckp next week.. well sebenanyer ade satu ajer decision yg gua patut buat.. mmg ade risk no doubt.. tapi kena fair.. mcm org ckp.. kena aci... kalo diorg bole baya gua buat keja dlm 2-3 kali ajer dlm sebulan.. for the period of almost 5 mths.. gua kena fair jugak kat diorg.. gua pun walaupun ade partial ajer infomation kena buat jugak decision... decision making hanyer senang kalo lu ade full information.. lu bole study facts semua... tapi kalo partial.. lu kena really on intuition ataupun experience... yg gua takde.. kakakkakaka... tapi camtuh laa kehidupan.. kekadang kite kena buat aper kite kena buat...

senario satu... bulan ramadhan.. bas 160 ker rantau panjang tak sampai lagik... dlm poket gua ader 1.10 betul betul tambang bas ajer... ok bas 160 nih ade every 1.5 hrs ajer.. most of the time die takde pun.. mungkin disebabkan bilangan penumpang yg sedikit.. this happened way before gua ade keta.. so gua nak bukak posa kat umah nih.. sepatutnyer time 1630 tuh ade satu bas.. satu lagik 1755... gua spend time gua tunggu 2 bas yg tak muncul muncul jugak.. well kebiasaan nyer bagi penduduk di sini.. kalo dah 2 kali time takde bas... ade satu ajer aaaa kesimpulan die.. mmg takde bus.. wat do u do at time like this.. hahhahhaah... selalunyer call bapak gua.. tapi driven of rage.. gua decide utk jalan kaki dari bandar klang ker umah.. why? sebab gua rase gua capable of changing my own faith.. gua ade 2 kaki bole jalan.. kalo bas tak nak dtg.. gua carik jalan gua... (time tuh pun bapak gua takde kat umah.. kakakaka) gua jalan....

2 jam selepas tuh.. im home....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home