09 May, 2005

to whom it may concern....

hari nih gua 1st datang office... dont worry sebab bukan nyer nih first time.. kalo korang nak amik kire atau kalo laa diorg willing nak bagi award menda nih.. bole tahan jugak byknyer gua ader kat umah.. funny jugak sebab gua bole masuk in between 8.30 - 9.00.. tapi still gua sampai seawal nih.. gua rase mmg senang nak bangun pagi.. penat yer.. tapi dgn buat camnih kekadang lagik senang nak tido time malam... dah masuk bulan 5 dah pun.. satu bulan lagik nak half year.. tak berapa lama lagik pun.. next week dah mid 20's..

wats been happening?.. well lately nuthin much.. or shall i say nuthin at all.. last month was witout a doubt cam happening.. exciting.. pinnacle of my life... takde laa nak kate sepanjang nih takde menda yg bess jadik.. byk laa in terms of 25 yrs idup gua nih.. tapi last month after months of nuthin.. bawak skit meanings... only to.. aaaa... gua pun dah malas nak cite pasal frustration n anger n dissapointment.. sebab gua tak blog as much anymore.. sebab gua rase gua akan bangkitkan persoalan yg samer.. persoalan ttg mase ttg kuasa ttg asa ttg esa... cycle around the same topic over n over n over again....

probably sekrang gua kena belaja utk terima hakikat.. ader menda mmg kite punyer ader menda bukan kite punyer... thats the way of the world.. org ader power to give life dan org ade power to take it away.. a measure of control... tapi kite tak bole control segala galanyer.. kena ader unpredictability yg pretty much predictable sebenanyer... certain actions kite dah tau aper outcome die sebab some things dah predetermined.. dah pre-set... org ade power akan abuse power misalannyer.. org ade duit akan salah guna duit die.. menda menda cam tuh laa.. even gua pun salah guna kuasa gua jika gua diberikan kuasa.. which is why i didnt vote or will never... coz there is no such things as true leader...

im not goin to bash ppl biler tak dpt menda... im tired of doin that... just look at this year.. almost half way and i am 0 - 4 .. kakakakka.. interms of carik keja.. infact gua pun tak pecaya.. dah almost 1/2 tahun gua still kat satu tempat yg same... the same time last year gua dah tuka 3 keja dah... loyalty?.. nooo... or probably.... luv for the job?.. nooo... nooo.. cumer mayb gua expecting sumthing big ajer.. sumthing that will determined the course of my life for good... gua tatau.. kekadang gua rase sgt berpurpose... org ckp kalo lu tunggu bulan jatuh kat riba sampai mati... well its true.... kekadang biler berhadapan ngan menda nih gua rase cam gua dah buat a firm decision tapi mungkin gua tak buat firm actions nak follow kot.....

apart of gua as alwayz nak blame org lain.. like the time gua pegi interview for the same organization fo 3 times...3 times n still gua dpt rejection.. giler sial... probably mmg ade sumthin wrong dgn gua.. kakkakaa... mmg gua tatau apsal pun.. mungkin gua tak cukup usaha lagik kot.. mungkin instead of blaming semua menda lain .. gua baik start amik semua blame.. be more responsible kot.. tgk sendiri keadaan gua... well sumhow gua rase ade betul jugaknyer kot... cam situasi sekarang pun.. gua rase gua selalu mengharap instead of push effort gua to the limits... cam gua bising pasal takde finance.. apsal gua tak pegi sane sini carik....

mungkin sebab gua sendiri pun tak suker merayu rayu nih.. which would make a lesser man... mungkin i do huv a heart of a champion.. the desire.. tapi mungkin gua selalu pike pasal diri gua dan menda menda yg gua tanak buat atau tak kena ngan peribadi gua yg menyebabkan menda menda nih... lately gua pun dah tak hiraukan persekitaran.. gua rase cam gua the type of org yg lu biakan idup sengsorang pun idup... mcm lalang.. lu tau tak lalang nih kat memaner pun bole idup... idup pun ikut ajer aper org kate... well mungkin gua lalang yg ade effort nak tuka cara gua.. cumer kekadang gua tak daya nak melawan angin yg tiup kat gua...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home